2 Ağustos 2013 Cuma

Pierrot le fou / Çılgın Pierrot (1965)

 



Sinemayı bütün sanatları içermesinden dolayı en üstte tutan görüşü destekler nitelikteki en iyi örneklerden biridir bu film. Bunun yanısıra Godard'ın başarılı sanat ve düşünce harmanından kaynaklı olarak filmi tek bir tür içinde de değerlendiremeyiz.

'Serseri Aşıklar'a nazaran Godard, şiirsellik ve getirdiği eleştiriler bakımından üstüne koyarak böyle bir filmle karşımıza çıkmış.

Doğaçlama olarak ilerleyen filmde ana karakterlerinin farklılıkları üzerinden düşünce ve eylem odaklı göndermeler bir araya geliyor. Sanatsal yüklemelerin çoğu Ferdinand karakteri üzerinde toplanırken, Vietnam ve Cezayir gibi hareket içeren konular ise Marianne karakteri aracılığıyla onun etrafında döndürülüyor. Böylelikle filmin getirdiği en büyük eleştirilerden birine tanık oluyoruz.

Kısacası, sanat ve düşüncelerle akıp giden bir filmdir.



 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder