L'année dernière à Marienbad / Geçen Yıl Marienbad'da (1961)
Alain Resnais'ın 'Hiroşima Sevgilim' filmine nazaran dolaştığımız labirent çok daha karmaşık bir halde ve bu izlenirlik açısından filmi zor hale getirebiliyor. Bu gidişat genel izleyici açısından geçerli olabilecek bir durumken benim için merkezde basit denilebilecek bir konunun bu denli bir yapıya(dolambaçlı çevre yardımıyla) dönüştürülebilmesi filmi değerli ve de benzersiz bir iş olarak kılıyor.
Anlatımında gerçek ile rüyaların ayırt edilememesinin, ustaca zaman ve mekan birliğinin ortadan kaldırılmasının, çekimlerin siyah beyaz ve teknik açıdan denemelere müsait mekan seçimlerine gidilmesi farklı ve güçlü olmasında etken olduğunu düşünüyorum.
Hafızayı zorlamalar, hatıraları diriltmeler...bilmeceler bulmacalar, buldurmacalar.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder