To meteoro vima tou pelargou / Leyleğin Geciken Adımı (1991)
Filmin benim için farklı anlamları var. Bu yılın başlarında kaybettiğimiz usta yönetmenin değerini anlamak bakımından ölümünden sonra tanıştığım sinemasında izlediğim her filmi ders niteliğinde. Konunun yakın bir çoğrafyada geçmesi ve insanoğlunun dünyaya bakış açısında kritik bir nokta olarak 'sınırlar'ı ele alması diğer bir önemli yanını oluşturuyor.
Ayrıca Antonioni'nun Gece'sinden aradan epey zaman geçtikten sonra bu sanatta değer verdiğim iki ismi 'Marcello Mastroianni ve Jeanne Moreau'yu yılların getirdikleriyle beraber izleme şansı buldum.
Sonradan incelediğim kadarıyla ustanın sinemasında dönemler belirgin halde görülebiliyor. Bu 80'ler, 90'lar vs. şeklinde ya da resmi/gayri resmi üçlemeler halinde kendini gösteriyor. Genelde bir yolculuk veya arayış Angelopoulos'un filmlerinde baş köşede yer edinmiştir ancak bu dönemde -'90'larda- bu biraz ikinci planda ve de şekil değiştirerek devam etmektedir. Ülkeleri birbirinden ayıran sınırların veya sürgündeki hayatların yeri bu dönemde daha ön plandadır. Sanatçı bir nevi görevini yerine getirerek bu yıllarda özellikle Balkanlarda yaşanacak etnik çatışmalara ve etkilerine bir bakış atmıştır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder