Nashville (1975)
Film, merkezine country müziğin başkentini almasından dolayı dünya üzerindeki bir çok sinema severe(Amerikalılar hariç...) uzak gelebilir ancak burdaki seçim yönetmenin derdini anlatmak üzere çıktığı yoldan sebep kaynaklanır. Country müziğe yabancı olabiliriz bunun yanısıra biraz daha kısa tutulabilecek filmin süresi uzun da gelebilir ama bizim için burdaki derdin peşine düşmek kadar güzel bir şey yok. Onun için yolumuza devam edelim...
Filme ilişkin en can alıcı konular olarak gözüken karakter düzeni ve kullanılan ses tekniği Altman'ın filmografisinde örneklerine fazlaca rastladığımız karşı duruşu bizlere aktarmak sinema tarihine sunduğu yeni tatlar olarak kendini gösteriyor. Genelde görülen bir-iki karakter üzerinden gidilen filmler yerine usta yönetmen çok sayıda karaktere(24 kişi) yer vermiş ve bunlara ekranda eşit ağırlıkta kendilerini gösterme imkanı sunmuş. Müzikler ve konuşmaların bazen içiçe geçtiği bazen de bir çok karakterin diyalog halinde bulunduğu ortamlarda bütün her şeyi duyuyoruz. Varın bunun iyi mi kötü mü olduğuna siz karar verin.
Karakter düzeninde böyle bir seçime gidilmesinin ardında yönetmenin bir ülke portresi sunmak istemesi yatıyor. Nashville aracılığıyla bir araya getirdiği her telden insanlar ile bir incelemeye gidiyor yönetmen. Çok hikayeli/karakterli bu yapı ile Vietnam sonrası '70ler Amerikasında seyircinin/halkın algısıyla oynuyor bir nevi. Onun sinemasında taşlamanın ayrı bir yeri var, ince işi dokunmalarla oluşturuyor portreyi.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder